Skip navigation.

Διαδικασία


Γενικά στοιχεία για την Ευρωπαϊκή Ένωση

Πριν ασχοληθούμε με την κλιματική αλλαγή και τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), καλό θα ήταν να αποκτήσουμε πρώτα ή να συμπληρώσουμε κάποιες γνώσεις που έχουμε για την ΕΕ.

Ενδιαφέρον είναι το ηλεκτρονικό βιβλίο "Πάμε να εξερευνήσουμε την Ευρώπη", στο οποίο θα βρούμε πληροφορίες και για τα όργανά της: http://europa.eu/europago/explore/pdf/flip-book/lets-explore-europe-el/index.html.

Μπορούμε να δούμε τις χώρες από τις οποίες αποτελείται η Ευρωπαϊκή Ένωση στο διαδραστικό χάρτη της: http://europa.eu/kids-corner/countries/flash/index_el.htm,
ενώ αν θέλουμε περισσότερες πληροφορίες για αυτές πηγαίνουμε στο: http://europa.eu/about-eu/countries/index_el.htm.

Επίσης, μπορούμε να δούμε τη σειρά ένταξης των 27 κρατών της ΕΕ, παρακολουθώντας τα βίντεο:
http://www.europarltv.europa.eu/el/player.aspx?pid=bce3fde1-4897-4012-93ed-3b9b64035a21

http://www.europarltv.europa.eu/el/player.aspx?pid=ee4e6f7c-179c-4751-8b01-3a3db8e21da3

ενώ με τα δύο επόμενα παίρνουμε πληροφορίες για το νόμισμα και τη σημαία της αντίστοιχα:
http://www.europarltv.europa.eu/el/player.aspx?pid=9e58229c-22a4-4807-816e-ddc18fe640cf
http://www.europarltv.europa.eu/el/player.aspx?pid=45eca448-f494-4543-8765-691253e88d68.

Αρκετά όμως με τα γενικά στοιχεία για την ΕΕ.
Καιρός να ασχοληθούμε με το κυρίως θέμα μας, που είναι η κλιματική αλλαγή και οι ενέργειες που κάνει η ΕΕ για να επιβραδύνει τη μεταβολή των κλιματικών συνθηκών.


Εργασία σε ομάδες κοινής αποστολής

Χωριζόμαστε σε ομάδες των 3-4 ατόμων και αφού συγκεντρώσουμε υλικό για τα παρακάτω θέματα, το ανακοινώνουμε στην τάξη, ανταλλάσσοντας στοιχεία και ενοποιώντας τα συμπεράσματά μας με αυτά των υπόλοιπων ομάδων.

Πηγαίνουμε στο: http://geogr.eduportal.gr/senaria/weather/weather1.htm.

Παραμένουμε στο e-γεωγραφία όσο νομίζουμε ότι χρειάζεται και ασχολούμαστε με τις δραστηριότητες που πιστεύουμε ότι θα μας βοηθήσουν να διακρίνουμε τα καιρικά στοιχεία από τους κλιματικούς παράγοντες.
Μια περιήγηση στη σελίδα της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ) της Ελλάδας θα εμπλουτίσει τις γνώσεις και το υλικό μας (διαγράμματα, χάρτες): http://www.hnms.gr/hnms/greek/index_html.

Επισκεπτόμαστε την Ιστοσελίδα του ελληνικού Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=226&language=el-GR.

Βρίσκουμε πληροφορίες για την αλλαγή του κλίματος στο: http://ec.europa.eu/clima/sites/campaign/what/climatechange_el.htm.

Παρακολουθούμε την παρουσίαση και συλλέγουμε στοιχεία από "Το κλίμα είναι στο χέρι σου" της WWF-Ελλάς: http://climate.wwf.gr/climate-change/.

Ενδιαφέρουσες πληροφορίες και δραστηριότητες θα βρούμε στις σελίδες του προγράμματος "Δράση για το κλίμα" του Δικτύου Μεσόγειος SOS: http://www.climateaction.gr/site/category/climate-change/

Και μην ξεχνάμε!
Μια αναζήτηση στο διαδίκτυο με δικές μας λέξεις "κλειδιά" ή κάποιες πληροφορίες από τη
Wikipedia  μπορεί να μας είναι χρήσιμες (φωτογραφίες και υλικό με την καθοδήγηση του/της δασκάλου/ας μας).
Κρατάμε σημειώσεις για θέματα που θεωρούμε ότι θα μας απασχολήσουν στη διάρκεια της εργασίας μας ή θα δώσουν απάντηση σε επόμενα πιθανά ερωτήματά μας.


Εργασία σε ομάδες διαφοροποιημένης αποστολής

Η διερεύνησή μας συνεχίζεται με την εξέταση των πολιτικών που επιχειρεί η ΕΕ για να επιβραδύνει την κλιματική αλλαγή.

Οι ηγέτες της ΕΕ συμφώνησαν το Δεκέμβριο του 2008 σε μια σειρά φιλόδοξων στόχων, που θα πρέπει να επιτευχθούν μέχρι το 2020 και είναι γνωστοί ως στόχοι 20-20-20:

Χωριζόμαστε σε ομάδες των 3-4 ατόμων. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να συλλέξει στοιχεία για καθέναν από τους προηγούμενους τομείς, που αποτελούν τους στόχους της ΕΕ για το 2020. Θα χρειάζεται να επεξεργαζόμαστε πολλές πηγές, να συζητάμε με τους/τις συμμαθητές/τριές μας για τα στοιχεία που βρίσκουμε και να επιλέγουμε από την πληθώρα του υλικού αυτά που μας χρειάζονται για την ολοκλήρωση της εργασίας μας.
Κατά την αναζήτησή μας θα πρέπει να βάζουμε ερωτήματα όπως "Τι είναι;", "Γιατί συμβαίνει;", "Πότε γίνεται;", "Πού παρατηρείται;", "Πόσο επηρεάζει;", "Πώς μπορεί να ρυθμιστεί;", κτλ., των οποίων η απάντηση θα καθοδηγεί τη διερεύνησή μας
.

 

 

 

 

 

 

 

Ευρωπαϊκή πολιτική για την κλιματική και ενεργειακή πολιτική στο Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής:
http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=446&language=el-GR

Στόχοι και δράση της ΕΕ κατά της κλιματικής αλλαγής στη "Δράση για το κλίμα" της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:
http://ec.europa.eu/climateaction/index_el.htm

Κλιματικές μεταβολές, Φαινόμενο θερμοκηπίου και Χρονολόγιο συμφωνιών της ΕΕ στο Περιβάλλον για Ευρωπαίους Νεαρής Ηλικίας:
http://ec.europa.eu/environment/youth/air/air_climate_el.html.

Κλιματική αλλαγή και Φαινόμενο του θερμοκηπίου στην Αγωγή Υγείας:
http://www.agogiygeias.gr/joomla/index.php?option

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής:
http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=285

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και Εξοικονόμηση ενέργειας στο Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας:
http://www.cres.gr/kape/kidsol/MAIN.htm

Ενέργεια, εξοικονόμηση ενέργειας, ανανεώσιμες και μη πηγές στο Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας:
http://www.energolab.gr/index.asp?c=1

Μορφές ενέργειας και Εξοικονόμησή της στο Ενεργειακό Κέντρο Περιφέρειας Κρήτης:
http://www.crete-region.gr/greek/energy/feedu/reac7.html

Κλιματική αλλαγή και Εξοικονόμηση ενέργειας στο Πρόγραμμα "Δράση για το κλίμα" του Δικτύου Μεσόγειος SOS:
http://www.climateaction.gr/site/category/energy-saving/

Μπορούμε να ελέγξουμε τις γνώσεις μας παίζοντας στο "Κλιματική αλλαγή ... Παίζουμε;" του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστοριάς: http://kpe-kastor.kas.sch.gr/climate_change/content.htm.

Και μην ξεχνάμε!
Κατά την περιήγησή μας φροντίζουμε να σημειώνουμε οτιδήποτε είναι ενδιαφέρον και μας μας κάνει εντύπωση ή  δίνει λύση σε προηγούμενους προβληματισμούς μας.
Επίσης, αν στην αναζήτησή μας βρούμε στοιχεία που πιστεύουμε πως ενδιαφέρουν τις άλλες ομάδες εργασίας, δε διστάζουμε να τα μοιραστούμε μαζί τους.


Σύνθεση αποτελεσμάτων και οργάνωση εκστρατείας ενημέρωσης

Τα αποτελέσματα της εργασίας μας τα παρουσιάζουμε στα μέλη των υπόλοιπων ομάδων της τάξης, δεχόμαστε ερωτήσεις σχετικές με τον τομέα που έχουμε αναλάβει και συνθέτουμε τα ευρήματά μας σε ένα κοινά αποδεκτό σχέδιο.

Αναλαμβάνουμε τη δημιουργία παρουσιάσεων για τους συμμαθητές των υπόλοιπων τάξεων του σχολείου μας, τους γονείς μας και την τοπική κοινωνία.

Εκφραζόμαστε εικαστικά (ζωγραφιές, φωτογραφίες, κολάζ, κτλ.) και οργανώνουμε εκθέσεις.

Συντάσσουμε σχετικές επιστολές προς τους αρμόδιους φορείς και ανακοινώσεις προς τον τοπικό τύπο.

αρχή σελίδας